LOAISEL DE TRÉOGATE, Joseph-Marie (Q619): Difference between revisions
Jump to navigation
Jump to search
(Added reference to claim: author of (P7): Ainsi finissent les grandes passions (Q1071), #quickstatements; #temporary_batch_1702977725333) |
(Added reference to claim: author of (P7): Florello (Q1910), #quickstatements; #temporary_batch_1702977725333) |
||
(3 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Property / author of: Florello / reference | |||
Property / author of: Valmore / reference | |||
Property / author of: Soirées de mélancolie / reference | |||
Property / author of: Dolbreuse / reference | |||
Latest revision as of 11:00, 19 December 2023
No description defined
Language | Label | Description | Also known as |
---|---|---|---|
English | LOAISEL DE TRÉOGATE, Joseph-Marie |
No description defined |
Statements
LOAISEL DE TRÉOGATE, Joseph-Marie (français)
0 references
1 reference
1 reference
Die Verlegung einer leidenschaftlichen und tragischen Liebeshandlung in Schlossruinen und Kellergewölbe soll im genre sombre (auch roman noir) einen besonderen Nervenkitzel beim Publikum erzeugen. Baculard d'Arnaud und Loaisel de Tréogate sind vor dem Marquis de Sade die Spezialisten dieses Schauer-Genres.
1 reference
Die Verlegung einer leidenschaftlichen und tragischen Liebeshandlung in Schlossruinen und Kellergewölbe soll im genre sombre (auch roman noir) einen besonderen Nervenkitzel beim Publikum erzeugen. Baculard d'Arnaud und Loaisel de Tréogate sind vor dem Marquis de Sade die Spezialisten dieses Schauer-Genres.
1 reference
Auch Loaisel de Tréogates Stück La forêt périlleuse (1797) gilt als mélodrame.
1 reference
Literatur Der sentimentale Roman der Revolutionszeit steht in der Nachfolge Baculard d’Arnauds, Loaisel de Tréogates und Bernardin de Saint-Pierres.